1- اسمخانی، محمدرضا (1397)، معنا، معرفت و دیگری در فلسفه دیویدسون، تهران، ققنوس (نسخه الکترونیک فیدیبو).
2- توکلی، احمد و کتایون وحدت و محسن کشاورز (1398)، کرونا ویروس جدید 2019 (covid-19): بیماری عفونی نوظهور در قرن 21، دو ماهنامه طب جنوب، پژوهشکده زیست-پزشکی خلیج فارس، سال22، شماره6، صص 432-450.
3- خاتمی، محمود (1380)، لویناس و آن دیگری، نامه فرهنگ شماره 42، صص 102-107.
4- خبازی کناری، مهدی و سبطی، صبا (1395)، مسئولیت در برابر مرگ دیگری: بنیاد سوژه در فلسفهی لویناس، غرب شناسی بنیادی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سال هفتم، شماره دوم، صص1-21.
5- دیویس، کالین (1386)، درآمدی بر اندیشه لویناس، ترجمه مسعود علیا، تهران، موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران.
6- رامین نیا، مریم و قبادی، حسینعلی (1392)، مفهوم دیگری و دیگربودگی در انسانشناسی باختین وانسانشناسی عرفانی، فصلنامه پژوهش های ادبی، سال 10، شماره 40، صص 63- 88.
7- زینلی، راضیه و علیزمانی، امیرعباس (1398)، جایگاه دیگری و اخلاق از منظر کیرکگور، جستارهای فلسفه دین، سال هشتم، شماره اول، صص 37-62.
8- شاکری زواردهی، روح الله و کیانی، زینب (1391)، بررسی نسبت خودگرایی اخلاقی و خود گرایی ورانشناختی، فصلنامه علمی-پژوهشی پژوهشنامه اخلاق، سال5، شماره 16، صص64-85.
9- صادقی، هادی و پاشایی، وحید (1397)، خودگروی اخلاقی، نگاه قرآنی، فصلنامه آموزههای قرآنی، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، شماره 28، صص 57- 82.
10- صافیان، محمدجواد و کاویانی تبریز، سعیده (1393)، لویناس، فیلسوف دیگری، پژوهش های علوم انسانی نقش جهانسال هشتم، دوره جدید، سال اول، شماره اول، صص 17-26.
11- صدرالدین شیرازی، محمد بن ابراهیم(1981)، الحکمه المتعالیه فی الاسفار العقلیه الاربعه، ج7، بیروت، دار إحیاء التراث.
12- عسگری، احمد و عبدالعلی نژاد و محمدمهدی (1397)، نقش دیگری نزد یوهانس اکهارتوس، پژوهشنامه فلسفه دین(نامه حکمت)، پاییز و زمستان، شماره32.
13- علیا، مسعود (1388)، کشف دیگری همراه با لویناس، نشر نی.
14- گراهام، جورج (1381)، مساله اذهان دیگر، ترجمه قدرت احمدی، فصلنامه علمی-پژوهشی ذهن، دوره3، شماره11-12، صص 173-204.
15- هایدگر، مارتین(1389)، هستی و زمان، ترجمه سیاوش جمادی، تهران، ققنوس.